Dag 16 Dinsdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 16 Dinsdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 16 Dinsdag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

22 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Bonjour

De ochtend was dit keer niet bijzonder. Na het ontbijt zijn we met de bosmaaier's en heggenschaar naar de andere hooischuur om daar het thalut en de heg te snoeien. Die huurt Rick van een oude advocaat uit Parijs. Die is vorige week overleden en nu wordt hij daar een paar honderd meter verder begraven. We zouden het daar al netjes maken en dat is nu nog iets belangrijker. Bij terugkomst hebben we de spuit gevuld en is Rick gaan spuiten. Rick heeft twee weken geleden wat bomen gekapt bij het stuk pad waarlangs de koeien de wei in gaan zodat daar zon kon komen en het kon drogen. Daar was het dus nat en heeft hij sporen gereden die heb ik vandaag glad gezet. Ook heb ik weer stront geschoven en een pak stro bij de kalfjes gezet. De koeien konden ook weer naar buiten. Daarna de hydrauliek slangen van de voermengwagen schoongespoten, want hij lekt ergens olie. En nu kunnen we beter zien waar hij lekt.

Na het eten heb ik het olie reservoir van de voermengwagen gevuld om de kettingen te kunnen smeren. Het is een Keenan voermengwagen en die mengt horizontaal en is dus met kettingen aangedreven. ook heb ik een gas veer op de deur van de 7000 gezet, want die was kapot. Ik heb Rick geholpen met het verzetten van de wagen en het laden van het stro. We moesten nog naar de loonwerker om touwen en de remleiding van de wagen op te halen. Ook moesten de topstang en messen terug. bij terugkomst de laatste pakken erop gezet en alle pakken vastgelegd. 48 pakken in totaal staan er op de wagen. Toen Rick vertrokken was heb ik wat gedronken en aan mijn verslag gewerkt. Daarna zijn we de koeien gaan melken en dat was het voor vandaag.

Au revoir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 47879

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: