Dag 7 zondag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 7 zondag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 7 zondag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

13 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Goede Morgen
Zoals gewoonlijk stond ik om zeven uur tussen de koeien. Ik had al wat koeien gehaald en voer bij geveegd en toen was het half acht en nog geen Rick of Yvonne te bekennen. Ik heb nog een paar minuten gewacht en daarna toch maar gebeld. Rick nam op en hij kwam eraan nou bleek hij s`nachts pas om 2 uur thuis te zijn. Na het melken heb ik geholpen met voeren en daarna was het tijd voor ontbijt.

Na het ontbijt hebben we wat gekletst. Rick wilde kunstmest gaan strooien dus de spuit van de Renault en de kunstmestrooier eraan. Ik ben de bak van de ahlmann gaan wisselen om de palletlepels eraan te doen. Ik heb Rick toen geladen met kunstmest en ben daarna de MF 5040 gaan wisselen voor de MF 7614. De MF 7614 voor de voermengwagen en de MF 5040 voor de grote wagen om daar 5 zakken kunstmest op te kunnen zetten. De radio van de Renault was gesneuveld dus Rick ging hem proberen te maken. Ik wilde een lamp in de stacaravan gaan vervangen maar toen liep ik tegen een van de bewoners van de gite aan en daar heb ik bijna drie kwartier mee staan praten. het zijn hele geintreseerde mensen en heb ook duidelijk uitgelegd hoe de regels werken in Nederland en wat ik ervan vindt en wat er straks waarschijnlijk zal gebeuren. Ze vroegen ook of ik werkte en hoe en wat. dat heb ik natuurlijk ook uitgelegd. ze zijden ook als je nu dus een eigen bedrijf zou willen starten met je uitwijken naar het buitenland en ja dat is tot nu toe nog de enigste manier.

Ik daarna de lamp vervangen nog wat voor mezelf gedaan en toen was het weer melkenstijd. Rick ging verder met kunstmest strooien en ik ben gaan melken Lou en Yrza hebben mij meegeholpen. Yvonne is mij afkomen lossen ik heb de voermengwagen leeg gedraaid en de stieren gevoerd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 47874

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: