Dag 8 Maandag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 8 Maandag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 Maandag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

14 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Bonjour,
Ik ben vanmorgen na de wekker terug in slaap gevallen dus schrok wakker en kleden me snel aan om naar de melkstal te gaan. Ik dacht ik ben veel te laat en ze zijn al lang aan het melken maar nee alles was stil. Dus ik kijk op mijn telefoon en het was tien voor zeven. Rick kwam voorbij maar ging de koeien halen dus ik heb de melkstal aan geslingerd en toen kwam Yvonne ook al aan. Rick moest op tijd weg naar een vergadering en ik moest de koeien voeren. Toen ik net klaar was lijden Yvonne de nieuwe stagiair rondt een jonge van 14 hier uit het dorp. Rick moest kunstmest gaan strooien op percelen die dichterbij de andere opslag schuur lagen dan deze dus wij met de wagen, kunstmest en kunstmeststrooier die kant op. ik had rick geladen en moest er nog een zak bij doen maar rick werd gebeld en had mijn mes dus ik had de zak erboven gehangen en ben terug wat anders gaan doen. ik hoorde een enorme klap en keek om lag de on open gesneden zak in de kunst meststrooier. Nu bleek dat de bak niet op zijn plek blijft door een kapotte koppakking hij zakte al best snel terug als er geen gewicht in zit maar als er 500 kilo inhangt gaat het nog sneller dus die was er afgevallen. onder tussen moesten ik en Ugo de boel daar opruimen en het gras bloten en met de bosmaaier bijwerken.

Na het eten weer terug en verder waar we mee bezig waren. we hadden toen de kleien MF ook mee genomen en daar de mest knijpriek aan gedaan. Nu moest ik iets bij elkaar knijpen dus ik de slangen aangesloten en ermee aan het werk gegaan. nu viel op een gegeven moment wel op dat er olie of water spetters overal op de trekker zaten maar ik nog niks in de gaten tot ik niet meer kon knijpen. Nu bleek ik de slang onder een buis door gehaald te hebben waardoor hij niet lang genoeg was en gebroken was. Dat was wel even klote maar ja kon er niks meer aan doen en fouten maken hoort bij het leerproces. s'avonds was er niets bijzonders. Samen werken met een Franse stagiair is nog best wel lastig want ik versta hem niet en anders om. maar met handen voeten en een klein beetje Engels en mekaar toch wel heel heel heel lichtelijk begrijpen komen we er wel.

Nu hebben ik en Ugo aan die schuur nog iets meer gedaan wat ze in Frankrijk best snel doen en wat ik altijd heel leuk vindt. Nu mogen jullie beste volgers raden wat dat is. Wie als eerste hier onder het goede antwoord zet krijgt een doos MERCI.

AU REVOIR.

  • 15 Mei 2018 - 21:23

    Lotte:

    Picknicken

  • 16 Mei 2018 - 06:49

    Marion:

    Stokbroodje gegeten

  • 16 Mei 2018 - 08:36

    Ellen Havermans:

    Pizza bakken.

  • 16 Mei 2018 - 08:41

    Ellen Havermans:

    Vuurkorf/fikkie stoken.

  • 16 Mei 2018 - 09:02

    Marco Havermans:

    Het Antwoord is geraden door Ellen Havermans. We hebben inderdaad oude en kapotte pallets die onder de pakken stro liggen op gestookt. GEFELICITEERD!!

  • 16 Mei 2018 - 13:48

    Ineke Nollen:

    Hoi Marco,

    Petje af voor jou, je doet het hartstikke goed.
    Werk ze en geniet van je tijd in Frankrijk.

  • 16 Mei 2018 - 19:50

    Ellen Havermans:

    Jippie,ik kan niet wachten. hihihihi. Ken ik je toch best goed.
    Fijn dat je je draai gevonden hebt en geen heimwee meer hebt. Super trots op je !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 47920

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: