dag 6 zaterdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu dag 6 zaterdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

dag 6 zaterdag

Door: Marco havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

12 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Deze dag begon anders als normaal ik mocht namelijk uitslapen en hoefde pas tijdens het ontbijt te komen. Ik werd wakker en toen regende het al het was voorspeld maar het het nog niet zo vroeg verwacht. Na het ontbijt ben ik de spuitsporen voor Rick uit wezen zetten. het regende dus hup spuitoverval aan en gaan. De grond soort hier is leem dat lijkt een beetje op klei maar is toch makkelijker bewerkbaar. Maar met deze regen wordt het ook een vettige bedoeling.

De mais is daar woensdag gezaaid en is nu al gekiemd. Op het andere perceel is dinsdag gezaaid en daar zit zelfs al 2 cm wortel aan. Na het uitzetten heb ik het kalfje dat een soort van verlamde poten heeft spier training gegeven door hem recht te zetten en dan wat te laten lopen. ik kon als ik wou ook de MF bij jan gaan halen dan moest ik met de Mercedes heen en trekker terug. Maar ik ben er nog maar een keer naartoe gereden dus vroeg ik of Nino mee wilde gelukkig wilde hij dat en nu kan ik de weg. Dat zal ik misschien wel vaker nodig hebben. Bij terug komst was het bijna etenstijd (14:30). Rick was bijna klaar dus heb ik het voer bijgeschoven en de koeien losgelaten ondanks de regen wilde ze graag de wei in.

Na het eten zijn we binnen gebleven en hebben we wat voor ons zelf gedaan. Dat kwam goed uit, want ik moet ook nog voor school een verslag maken. Om kwart over vijf zijn we de pad terug naar de stal gaan schuiven dat doen we met een trekker en schaaf. Dan schuiven we de stront naar de stal op de roosters de put in. De koeien moesten ook gehaald worden en ondanks de regen wilde ze niet terug. Rick riep ze waardoor ze allemaal gingen rennen maar in plaats van naar de stal nog verder weg. Rick is toen begonnen met melken en ik ben hem gaan helpen. Na een kwartier heb ik voor het eerst de voermengwagen gelost(hier ook wel mais afdraaien genoemd). Ik heb het jongvee en de stieren brokken gegeven en bij de vaarzen het voer bijgegooid. daarna ben ik weer gaan melken en zijn Rick en Yvonne de kalfjes gaan doen. na het melken heb ik de koeien opgesloten in de stal de mais bijgeschoven en het jongvee hooi gegeven. Nu lekker eten en dan bankhangen.

  • 12 Mei 2018 - 20:32

    Astrid:

    Hoi Marco

    Respect voor je, stage in Frankrijk!
    geniet van je stage en van alles wat je daar beleef!

    groetjes Astrid

  • 13 Mei 2018 - 20:46

    Conny Van Leest:

    Hoi Marco,

    Leuk om te lezen hoe het je vergaat daar in Frankrijk. Zo te horen ben je lekker druk en lukt het werk je goed. Dat het ook al lukt om van de omgeving te genieten is super. Veel succes en plezier daar jongen.
    Tot lezend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 47871

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: