Dag 5 vrijdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 5 vrijdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 5 vrijdag

Door: Marco havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

11 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Ik heb een goede nacht gehad en stond om 7 uur weer tussen de koeien. De ochtend was niet veel anders als anders. Na het ontbijt heb ik weer meegeken met het voeren en nu is ook het jongvee gevoerd. Na het voeren ben ik met de ahlmann 150 gekliefd hout, boomstammen en wortelstronken uit de wei gaan halen zodat ik daarna met de wei bloter de bossen brandnetels weg kon halen.

Voor de eerste keer sinds ik hier ben is het gelukt om tussen de middag warm te eten. Dat is hier in Frankrijk normaal want de kinderen krijgen op school ook een warme maaltijd. Door de drukte was dat nog niet gelukt. Na het eten hebben we nog wat gepraat tot Rick bezoek kreeg. Ik ben daarna met de MF 3050 gaan weibloten. Nadat ik klaar was ben ik verdergegaan met mijn internet. Mijn internet werkte niet dus ik was al een hele week bezig om dat aan de gang te krijgen dat is gelukt en dus ben ik nu beter bereikbaar.

Rick moest nog kunstmest bijhalen en ik moest nog met de bosmaaier tussen de bomen maaien waar ik met de bloter niet kon komen. Het was alweer kwart voor zes dus overall aan en de koeien gaan halen. dit keer liepen ze al in het grote perceel maar ook nu hadden ze er geen haast bij. De mensen uit gite's (vakantiehuisjes) kwamen ook nog helpen. Toen werd ik gebeld door Marion en daarna heb ik het melken overgenomen. Ik heb hier voor het eerst de rest van de melkbeurt alleen gemolken. Rick heeft Daarna uitgelegd hoe ik hem op reinigen moest zetten. En dat was het weer voor de vrijdag.

  • 12 Mei 2018 - 16:32

    Marion:

    Je bent echt een toppertje vent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 47915

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: