Dag 10 Woensdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 10 Woensdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 10 Woensdag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

16 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Bonjour

Ook deze ochtend ben ik begonnen met melken en heb ik de koeien gevoerd. Na het ontbijt ben ik met de auto naar de garage gegaan zodat hij gemaakt kon worden. Ik moest daar ongeveer een uur wachten en dan zou de auto klaar zijn. Ik heb in dat uur wat schoolwerk gedaan en het dagverslag van gisteren getypt. er zat een vrouw naast mij die om de 5 min op haar horloge keek en dan heel hard zuchtte. Het waaide gewoon daar binnen. toen haar auto klaar was werd ze gehaald maar ze was niet blij. Ik kan geen Frans verstaan maar an de houding en manier van praten heeft ze daar wel goed laten dat ze het er niet mee eens was. Gelukkig was mijn auto om iets voor 12 klaar. Als dat niet was dan had ik minimaal tot 1 uur moeten wachten, omdat ze daar een uur middag pauze hebben.

Toen ik terug was heb ik het kalfje laten staan en daarna zijn we heerlijk FRIET gaan eten. na het eten hebben we de pad geschoven en hebben we de veewagen geladen met pinken om ze naar het schuurtje te brengen. 2 ervan moesten thuis blijven en naar de wei bij een paardenhouder in de buurt. daar moesten er weer 2 andere mee terug zodat er bloed getapt kon worden. Die moeten na zaterdag naar jan en vanaf daar naar de veiling. Rick had met de dierenarts afgesproken dat hij er om half vijf zou zijn. Nu was de dierenarts er al om vier uur maar vanaf vier uur konden wij pas bij die wei. dus gevraagd aan de dierenarts dat hij later terug kwam. Toen wij bijna terug waren belde hij al dat hij zat te wachten. we hebben daar bloed van afgetapt ze terug in een hok gedaan. We hebben nog wat zakken brokken verplaats en toen aan de koffie. Ik heb vandaag ook geleerd de melkmachine af te werken dus ik zou in theorie zelfstandig kunnen melken. Nu nog wat relaxen en zo naar bed.

Au revoir


  • 18 Mei 2018 - 07:07

    Coby:

    Leuk om via deze weg alle belevenissen te kunnen volgen Marco. Succes en veel plezier verder.

  • 20 Mei 2018 - 17:44

    Marjan Van Dongen:

    Fijn Marco dat je geen heimwee meer hebt, en je ziet het valt reuze mee! Wij zijn blij dat je met dat ongeval er goed vanaf bent gekomen zeg dat was schrikken!! En gelukkig is hij al gemaakt dat is ook fijn!
    Nou ik blijf je volgen hoor en lees zo nu en dan de verslagen want ik liep een beetje achter, ivm het overlijden van mijn zus! Maar komt goed! Succes met je stage en tot de volgende ! Liefs Marjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 47849

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: