Dag 3 woensdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 3 woensdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 3 woensdag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

09 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Ik heb afgelopen nacht recht in het bed geslapen en een stoel aan het voeten eind gezet voor mijn voeten. Maar dat was KOUD ik had s'morgens maat 40 in plaats van 48 wat voeten betreft. Ik was gelukkig niet zo vroeg wakker. Ook was ik als eerste buiten dus heb ik de koeien los gelaten zodat ze wat brokken konden eten en naar de melkstal konden. Ik, Yvonne en Rick zijn toen gaan melken, nadat de eerste ronde onder hing heb ik alvast de trekker gestart zodat hij warm kon draaien. We hebben toen koffie gedronken in de melkput en daarna ben ik weer gaan rotereggen. Ook deze ochtend kreeg ik weer een dip qua heimwee.

Om half tien ben ik geroepen om te komen ontbijten. Ik ben daarna verder gegaan rond half twee was het perceel klaar. Ik heb toen de trekker getankt wat broodjes gekregen en ben toen verder gegaan naar een andere perceel. Rick was intussen alweer begonnen met mais zaaien. Rond half vier moest ik met de trekker terug naar de boerderij, omdat de eigenaar de trekker weer nodig had. Intussen werd de MF 7614 gerepareerd, zodat ik daar weer mee aan het werk kon. Ik heb toen weer even wat voor mezelf gedaan.

Toen de trekker klaar was heeft Rick snel uitgelegd hoe deze trekker werkte, daarna ben ik terug naar het perceel gereden De MF lag veel stabieler op de weg als de Claas dus reed het lekker comfortabel. Toen ik halverwege was kwam Rick ook al aan dus moest ik alvast wat vooreinde's klaar maken zodat hij kon gaan zaaien. Ik moest tussen door nog de weg terug rijden, omdat er misschien een zak zaaizaad van de trekker gevallen was. Dat was niet zo dus kon ik het perceel gauw afmaken en terug naar de boerderij. Daar heb ik gewacht tot Rick terug was.

We hebben toen gauw gegeten en hebben daarna de MB Trac en MF terug gebracht naar rick zijn broer (Jan). Dat was 45 min rijden.
Het was jammer dat het al vrij donker was maar het was wel prachtig mooi. je zag dan de silhouet van een berg met daar midden in een paar lampjes van een huis en dat is het. Ik kreeg wel hoofdpijn, doordat je continu omhoog en omlaag gaat.

Rond kwart over elf waren we terug en zijn we naar bed gegaan. Het was al best fris dus heb drie dekbedden over mij heen gegooid en ben weer schuin in het bed gaan liggen zodat mijn voeten binnen het bed bleven. En het dus niet zo koud zou zijn.

Er is mij ook vertelt door Yvonne dat als je iemand voor het eerst ziet heir in Frankrijk je een hand mag geven bij de 2 keer of meer moet je 2 kussen geven op de wang.

Als jullie vragen hebben over bepaalde dingen hier hoor ik het graag en zal ik het proberen uit te zoeken.

  • 11 Mei 2018 - 20:26

    Oma Nollen:

    Hoi Marco
    Als ik zo zie mag je al veel doen hoor,heel goed.
    En de omgeving is daar ook mooi, geniet maar van.
    Heel veel liefs van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 47916

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: