Dag 24 t/m dag 26 Woensdag t/m Vrijdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 24 t/m dag 26 Woensdag t/m Vrijdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 24 t/m dag 26 Woensdag t/m Vrijdag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

01 Juni 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Bonjour

Dit verslag beslaat maar liefst 3 dgn.

Woensdag
Henk en Cor de ouders van Yvonne en Nel de moeder van Rick zijn terug naar Nederland gegaan. Ugo Heeft het gras geschud. Ik heb de kuil vrijgemaakt en heb de kar achter de 7000 gehangen. Ik heb de Renault van de voermengwagen gehaald en daar de rugger aan gehangen. Ik ben daarna ook gaan ruggen en heb dat na het koffie drinken afgemaakt. Toen ik de laatste baan aan het ruggen was was de hakselaar er en konden we gaan hakselen. Ondertussen werd er ook melk geschept dus het was een drukke avond.

Donderdag
Heb ik Ugo aan de gang gezet met weislepen en ben ik met rick de rode koe uit de box gaan halen die heeft te lang in de box gelegen ( we zijn hem woensdag door de drukte ook vergeten :( ). Die hebben we in de wei gelegd. We zijn toen 1 droge koe en 2 vaarzen gaan halen bij de hara want die kalven binnen nu en 2 weken. die hebben we bij het huis in de wei gedaan. Bij de weisleep was er een hydrauliek slang geklapt dus Ugo was gestopt. Ik heb daarna de trekker met weisleep uit de wei gehaald ik had hem vooruit binnen gezet. Dat was niet handig want we konden niet hoog genoeg tillen om hem van de grondt te krijgen maar na de topstang korter gedraaid te hebben was het wel gelukt. Na het eten ben ik met Ugo de bloter gaan halen en heb ik hem daar weer mee aan de gang gezet. Ik heb zelf een ander hoek geklepeld.

Vrijdag
De dag dat ik het alleen moet gaan doen. Rick en Yvonne zijn om 10 uur vertrokken en Ugo was nog aan het bloten. Ugo was klaar en kwam naar mij toe en wees naar de wei van de droge koeien en zijn lavage Veaux dus ik wist al wat het betekende koe kalf. Dus hup de wei in en nu had er een vaars gekalfd die we gisteren gehaald hebben. Het stiertje had het al wel koud dus na contact gehad te hebben met Rick de vaars en het kalf in het afkalf hok gedaan zodat ik geen biest uit de diepvries hoefde te halen. De rode koe is in de nacht overleden. De koe is in een paar weken van de melk gegaan en flink vermagerd ze had ook een enorme wond op haar been en meerder plekken er omheen waren hard en zat iets van pus in. Dus het was al geen sterke koe meer. S'avonds met de kinderen gemolken en een man uit de gite. ik heb tussendoor trouwens ook nog 2 nieuwe gasten ontvangen en rondgeleid in het huisje. nu klaar avond.

au revoir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 47851

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: