Dag 9 Dinsdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 9 Dinsdag - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 9 Dinsdag

Door: Marco Havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

15 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

Bienveneu

Ik heb nu eindelijk heerlijk geslapen. Ik heb geen last meer van heimwee en het gaat goed. Ik kan als zelfstandig voeren en de melkmachine opstarten. Dus de dagen lopen lekker soepel en relaxed. Ook deze ochtend heb ik de melkkoeien voeren voor mijn rekening genomen. Heel vorige week waren er geen koeien tochtig en gisteren waren het er 2 en vandaag 5 dus. Rick insemineerd de koeien niet zelf dus er komt een KI service die doen zomers 1 route per dag en s'winters 2. De meeste koeien in deze regio worden in de winter geinsimineerd net als vroeger en wat nu nog in Australië gebeurt.

Na het ontbijt hebben ik en Ugo een pak stro naar het schuurtje in de wei gebracht om daar op te strooien zodat er morgen beesten in kunnen en die mogen dan uiteindelijk over 3 dagen los de wei in en dat is dan hun schuil schuurtje.

Na het middag eten heb ik de grote wagen aan gepikt en ben ik samen met Ugo koolzaad stro gaan halen bij de andere schuur. We kwamen daar aan en Ugo ging een blok voor de wielen leggen en ik ging de wagen afpikken. Maar toen kreeg ik de GROOTSTE schrik van mijn leven. Ugo Had aan de weft de wagen aan gepikt en ik was met de voorlader bezig. Nu was ik dus vergeten hem te controleren en dus bleek hij de veiligheids-pal er niet op gegooid te hebben dus ik heb heel veel geluk gehad. Toen lukte het ook meteen iets duidelijk uit te leggen aan hem. Na een pak kapot gemaakt te hebben is het mij gelukt er zes naar huis te krijgen. Bij thuiskomst hebben we nog 2 droge koeien weg gebracht en een mee terug gebracht.

Daarna hebben wij wat gedronken en ben ik begonnen met melken. Rick en Yvonne moesten weg om 8 uur dus ik heb de kalveren nog hooi gegeven na het melken koeien opgesloten. Voer bij geveegd en de kunstmest strooier schoon gespoten. Als jullie dingen willen weten of weten hoe ze dat hier doen dan hoor ik het graag.

Au revoir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 47866

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: