Dag 1 maandag De heen reis - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu Dag 1 maandag De heen reis - Reisverslag uit Bonnebosq, Frankrijk van Marco Havermans - WaarBenJij.nu

Dag 1 maandag De heen reis

Door: Marco havermans

Blijf op de hoogte en volg Marco

07 Mei 2018 | Frankrijk, Bonnebosq

De heenreis.

Oh Oh dat was me er een. Voor de eerste keer zolang rijden met de auto dat kan bijna niet goed gaan? en dat was dus ook zo. Maandag 7 mei ik met gemengde gevoelens de weg op eerst tanken zodat ik het zeker met een tank kon halen en toen de navigatie aan en gaan rijden. Ik zou er 5,5 uur over doen maar hoe dichter ik bij Antwerp kwam hoe langer het werd. Op een gegeven moment duurde de reis 7 uur, maar de NAV had een sluip route gevonden dus ik slingerend door dorpjes om uiteindelijk alsnog in de file te komen bij Antwerpen. Ze waren daar aan de Kennedytunnel bezig dus ging er een rijbaan dicht. Een paar km voor de tunnel moest ik van de NAV links aanhouden maar ik stond nog op de tweede baan van rechts. Het was heel de tijd koppeling laten komen en weer intrappen met 5 tot 15 km per uur ging de file voort. Op een gegeven moment zit er schuin achter mij een vrachtwagen die mijn baan op wauw dus ik dacht dan doen we baan wissel ik op zijn baan en hij op die van mij. Maar dat ging anders ik wissel en hij wisselt maar mee ging alles weer op de rem dus ik knalde op de bestelauto schuin voor mij en de vrachtwagen op mij. De vrachtwagen was Nederlands dus die wees naar mij om mee naar de vluchtstrook te komen. Daar kwam de bestel bus die voor mijn zat ook naar toe maar dat was helaas een pool. Het ging zo snel dat ik niet goed weet hoe het werkelijk is gegaan en wie er misschien fout zat. Na de schade formulieren ingevuld te hebben en contact gehad te hebben met thuis. Ben ik daarna toch verder gereden maar als ik snelheid maakte hoorde ik een raar geluid nou bleek door de klap de bumper net niet tegen mijn achterband te zitten, maar doordat ik optrekte kwam hij er wel tegen aan. Ik heb dat op een parkeerplaats terug gebogen en ben verder gereden. Mijn rechter achterlicht is helemaal kapot de rechter kant van de bumper en voor de gril en de motorkap. Ik ben dus gewoon doorgereden, omdat ik het ook niet zag zitten om terug te gaan en dan alsnog naar Frankrijk. Nou blijkt dat mijn internet het niet doet in het buitenland, want ik stopte bij een tankstation en klikte pronkgelijk mijn NAV uit en kon hem daarna niet terug aan krijgen dus dat was weer PANIEK!!!!! Ik heb uiteindelijk bij een volgend tankstation op de wifi ingelogd en toen mijn NAV terug kunnen aanzetten. Ik ben toen nog 2 keer fout gereden maar doordat ik geen internet had herstelde hij zich niet dus moest ik op gevoel terug op de weg zien te komen die hij aangaf want dan pakte hij hem wel terug op. De wegen in Frankrijk zijn wel heel prachtig door de heuvels en landschapen. 50 km voor de eindbestemming moest ik twee ENORME BRUGGEN over. Er reed een vrachtwagen naast me en die kon net met 60 km bovenkomen terwijl hij gestart is met een km of 100 per uur. Toen was ik bij een tol poort nog verkeerd gaan staan maar gelukkig was er een man die mij hielp en Na hem geld gegeven te hebben mij doorliet. toen ik uiteindelijk om half acht aankwam werd ik heel ontspannen ontvangen en was ook blij om een vertrouwde Nederlandse stem te vinden. Mijn stagebegeleidster was aan het melken dus heb ik meegeken. We zijn daarna gaan eten. We moesten misschien 2 trekkers ophalen maar die werden uiteindelijk gebracht. Ik heb toen al wel wat percelen gezien.

  • 08 Mei 2018 - 21:43

    Bert En Trinett Van Oosterhout :

    Je maakt weer van alles mee maar wat kan je het allemaal goed oplossen. Knap van je. Veel succes

  • 09 Mei 2018 - 10:46

    Ellen En John:

    Inderdaad wat heb je het SUPER gedaan jongen. Een moeizame start maar als ik je zo gisteren aan telefoon had ben ik er van overtuigd dat het ondanks je moeilijke momenten een mooie tijd gaat krijgen.
    Even weer wennen aan alles maar je passie ligt bij de koeien en akkerbouw dus komt goed lieverd !!!!
    Leuk geschreven zo, ook leuk om je zo te kunnen volgen. Susses xxx

  • 09 Mei 2018 - 19:13

    Oma Havermans:

    Leuk hoor dat je al zo veel mag doen, en tevens leer je heel veel.
    Groetjes Opa Piet en Oma.

  • 12 Mei 2018 - 16:43

    Annemiek Bos-Smit:

    Dag Marco,

    Wat een pech reis maar je bent er uiteindelijk gekomen.Knap opgelost en ga je volgen.
    Veel succes

  • 12 Mei 2018 - 21:31

    Lotte:

    Heeey boertjeee !

    Wat een pech zeg onderweg ! Dat is Balen ! Fijn dat je goed bent aan gekomen, en ik ga je verhalen lekker blijven volgen !

    Succes en heel veel liefs !

    Pa heb je je roaming aan staan dat wilt nog wel helpen voor je internet in het buitenland haha

  • 12 Mei 2018 - 21:49

    Rian Kapitein:

    Hoi Marco;wat een toestanden maak je mee zeg. Fijn dat het allemaal is goed gekomen. Heel veel plezier en leer je er veel van. Geniet ze . Groetjes Leo en Rian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marco

Actief sinds 06 Mei 2018
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 47914

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juni 2018

stage in frankrijk

Landen bezocht: